A medita nu înseamnă a face exerciţii pentru a suporta cu mai multă
constanţă necazurile vieţii, pentru a ne înfrunta slăbiciunile
cu o forţă transcendentală şi a compensa toate momentele
de suferinţă prin experienţe de neuitat. Acestea nu sunt decât
mijloace de a ameliora această viaţă şi de a o face confortabilă.
Meditaţia are în vedere, printre altele, ca această
tendinţă spre confort, care ne este înnăscută, să
nu oculteze datoria noastră de transparenţă faţă
de cealaltă dimensiune. Este vorba, pe cale, de a aprofunda
neîncetat raportul dintre eul natural şi Fiinţa prezentă în
noi, şi de a-l trăi de o manieră justă.
Condiţia acestui exerciţiu şi a acestei formări
a Fiinţei prezente în noi este ca noi să îndepărtăm din
vederea noastră interioară tot ceea ce o ascunde vederii. Prin ce
este ea ascunsă vederii? Prin toate temerile şi toate îngrijorările
care caracterizează micul nostru eu. Această atitudine este naturală,
dar noi trebuie să ştim că numai atunci când ajungem
la limita naturalului, supranaturalul are o şansă de a intra în
viaţa noastră.
K.G. Durckheim - Le DON DE LA GRACE, pag. 298