Semnalez o colectie de carte foarte interesantã pe care tocmai am descoperit-o: la Editura NEMIRA, colectia PHILEMON, coordonatã de Prof. univ. Lavinia Bârlogeanu.
Pentru mai multe detalii rãsfoiti aici: http://philemon.ro/
Intre timp site-ul a dispărut din on-line.
Calea lui Jung poate fi urmata si de altii?
Da, este urmata si de altii, de catre cei care au nevoie si de altceva decît de o adaptare la viata sociala. În general, oamenii care vor sa se pregateasca ei însisi, printr-o munca interioara, pentru lucruri esentiale, includ aici si moartea,acei oameni carora nu le mai ajunge sau nu li se mai pare destul de ofertanta Biserica pentru ceea ce au de facut în privinta evolutiei lor spirituale, cei care nu mai vor sa-si lase sufletul în grija pastratorilor de suflete. Cea mai mare criza a lumii de astazi este criza spirituala. Degeaba te duci la biserica si lasi totul în seama preotului. Nimeni din exteriorul nostru nu poate face munca pe care ar trebui s-o faca fiecare cu sine. Tipul de interdictie si restrictiile bisericii, toata filozofia binelui si a raului pe care o propovaduieste sînt profund neadaptate realitatii umane. Jung spunea: prefer sa fiu întreg decît sa fiu bun. Nu trebuie sa ne mistificam, e nevoie sa ne aratam asa cum sîntem. Esenta umana presupune si acceptarea Raului, a Umbrei.
interviu care poate fi citit integral aici: http://philemon.ro/O
O precizare adăugată mai târziu - 22 ian. 2017 -, după mai multe lecturi despre individuatie:
Cred cã ceea ce propune KGD este putin, dar esential, diferit de ceea ce propun multi autori pe urma lui C.G. Jung, atunci când vorbesc despre necesitatea individuatiei fãrã a face acest lucru într-o perspectivã mai vastã, dintr-o ratiune sacrã. Se pierde din vedere cã Jung însusi a subliniat importanta întâlnirii omului cu Dumnezeu din sufletul sãu. Si cã nu a recomandat individuatia pentru toatã lumea.
KGD este luminos, pozitiv, constructiv, dãtãtor de sperantã, deschizãtor de orizont.
Nu toate cãrtile despre individuatie îti lasã impresia aceasta pozitivã.
Cred că citatul următor exprimă diferenţa:
Atât timp cât o învăţătură despre om va vorbi despre „necesitatea individuaţiei“şi despre necesitatea pentru el de a redeveni un sine întreg (Zusichselberkommenmussen),fără a fi fondată pe o ştiinţă a vieţii bazată pe experienţa Fiinţei,
ea va fi în pericol să devină ori o dogmatică plată,ori să se pună în slujba unei „psihoanalize“ care,în timp ce pretinde că îl conduce spre „libertatea omului“ ,îl conduce de fapt spre o dezlegare funestă de forţe primitive.Din Prefaţa cărţii K.G. Dürckheim - Im Zeichen der großen ErfahrungTodtmoos im Schwarzwald, November 1950